donderdag 21 april 2011

Afscheid van de Eend


Vandaag heb ik afscheid genomen van de Eend en ik heb geen traan gelaten. Vrienden zijn we nooit geworden. Eend is leuk voor een rit naar de markt en de Super U (maar zelfs dan heb ik de neiging oordoppen in te doen en een bordje 'gevaar op de weg' op het dak te zetten). Voor lange ritten vind ik Eend een verschrikking. Gefoeterd heb ik, toen Eendje vanochtend 5 maal afsloeg bij het starten en achteruitrijden tussen, aan de ene kant de camper van Roel, en aan de andere kant een dikke boom... het was weer millimeterwerk :-)


Cor Schuilenburg regelt het transport naar Nederland en heeft al 400 ritten achter de rug naar onder meer Spanje, Portugal, Frankrijk, Zweden en Ierland. Zijn Jeep Cherokee 4WD (four-wheel-drive) is zijn lust en zijn leven. Hij rijdt de Eend naar Winterswijk, waar Simon (mijn broer) en Sandra de verkoop van de Eend gaan regelen... en leuke ritjes met de Eend gaan maken :-) Altijd al een Eend willen hebben... klik hier.


Precies vóór de loopplanken slaat de Eend weer af... opnieuw starten en rijden maar... shit, het lukt weer niet :-( Cor: "jij moet niet zenuwachtig doen, dat doe ik wel! Opnieuw starten en de koppeling los" luidt zijn advies. Dat doe ik, en de Eend spuit vooruit, de trailer in. Natuurlijk ben ik alert genoeg om op de rem te trappen... in de spiegel zie ik Henk de handen voor zijn gezicht slaan... die zag me al door de voorkant schieten. Eerlijk gezegd dacht Cor dat ook :-)


Ziezo. Weer wat geregeld. Nu de verkoop nog. En het volgende probleem: wat voor auto ga ik nu kopen? Tips zijn van harte welkom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten