dinsdag 3 juli 2012

Het 2de leven van Hereford Maria


Maria is één van de 6 Hereford zoogkoeien op het bedrijf van Maarten en Wilma van Pinxteren, waar ik 4 maanden heb gewoond en gewerkt. Maria was ernstig ziek en daarover gaat deze reportage op 'Boerderij'.
 

Gelukkig werd Maria weer beter en is de euthanasie niet doorgegaan (zie reportage). Ik maakte een stel foto's van Wilma en Maria in de weide, en kijk, Sil de Abessijn en Lommel de Siamees, hadden ook zin in een fotosessie. 


"Zozo", zegt Maria tegen Sil, "durf jij maar zo dichter bij mij te komen? Toen je net op de boerderij was, durfde je nauwelijks bij de voordeur vandaan te lopen". 


Sil: "dicht bij een koe zijn, begint te wennen maar je adem vind ik maar niets... ik doe een stapje terug". 


Maria: "laten we teruggaan. Het lopen vermoeit me nogal, nadat ik zo ziek ben geweest. Lommeltje, ga je ook mee?"


Maria: "ho ho, niet zo snel meisje".


Maria: "Mmmm, ze hebben het weleens over een paard dat de stal ruikt, maar die Lommel heeft ook goed de sokken erin!"


Sil: "Een muisje gaat er altijd in" :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten