zondag 22 januari 2012

Snoeiensnoeiensnoeien (2)


We beginnen om 8.30 uur en meestal is de temperatuur dan ergens tussen de -2 en 10 graden. Maar -8 hebben we ook een paar keer gehad. La Fave bestaat uit 2 gedeeltes en half december begonnen we vol optimisme aan de lange rijen. Deze liggen echter veel langer in de schaduw zodat we al snel verkasten naar het kleine stuk erachter, waar de eerste zonnestralen de boel al lekker opwarmen.


We beginnen dus altijd met veel kleding aan...


en zo tegen een uur of 10 hangt er her en der het nodige aan de palen.


Weer een uur later begint het knap warm te worden en ben ik blij met de overall die je handig tot halverwege los kan ritsen. Dan heb ik alleen een dunne trui aan en dat is in wintertijd toch wel bijzonder.


Om 10.00 uur heb ik al gekeken of het al 10.30 uur is, want dan is het pauze...


en kan ik eindelijk aan de boterhammen...


en als toetje nog een gebakje :-)


Hier vieren we Marions verjaardag en kon ik haar eindelijk uit haar lijden verlossen :-) Sinds ze aan mijn muur een kalender met Provençaalse schilderingen had zien hangen, en in boekhandels had rondgekeken (maar niet gevonden), hoorden we om de andere dag: "wanneer rijden we daar en daar heen?... ik wil nog naar kalenders kijken!" Ik had de kalender al 2 weken ingepakt liggen, maar liet natuurlijk niets merken. Ook niet toen Marion de platen op de foto zette, om ze te kunnen naschilderen, en bij de Super U af liet drukken... nee, ik stond met een uitgestreken gezicht op haar te wachten, en zag hoe ze een Fransman om hulp vroeg bij de ontwikkelmachine :-) Ook deze morgen (maandag 16/01), we hadden nauwelijks 1 minuut gesnoeid, begon ze weer over de speurtocht naar de kalender! Toen kon ik me niet meer inhouden, en haalde het cadeau uit de auto :-) Gefeliciteerd!


Nog een mooiere surprise was de schaapskudde van Bras, die de wijngaard passeerde. Geweldig, al die rennende schapen en lammetjes.


Alle kleurtjes zijn aanwezig.


Marijke en ik stonden er middenin en Ben maar fotograferen. Er is ook een filmpje, maar ik weet (nog) niet hoe die op de blog te krijgen :-(


De laatste lammetjes worden uit de struiken gevist.


Een laatste blik op de kudde.


Ben & Marijke: : "we hebben een geweldige tijd gehad en we komen vast nog wel een keer terug, maar niet in de winter. Het weer is zo fantastisch, dat kan gewoon niet beter, dat kan alleen maar minder!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten