zondag 30 oktober 2011

Ingezonden werk

Via de mail kwamen er al complimenten binnen over de mooie en afsluitende blog over de handpluk. Bedankt mensen. Maar we zijn er nog niet... er komt nog een toetje, namelijk de ingezonden foto's van Cees, Roel, Marie-Jo en Carla. Als het een fotowedstrijd zou zijn, had ik niet kunnen kiezen tussen de nummer 1 en 2. Daarom beide op de eerste plaats:


De (t)huisberg, ingezonden door Roel (uitzicht vanaf Favori).


Het lossen van de druiven, ingezonden door Cees. Hanneke strooit poeder bij de druiven, om oxidatie tegen te gaan.


Waarom kijken Angelique en ik zo geconcentreerd naar de grond? Wel, de pomp heeft weer kuren en gooit de druiven eruit, in plaats van de buis in, door naar de pers. "Stop de pomp" roepen wij naar Cees die de groene en rode knop bedient. Dat wordt weer vegen!


Mooi groen en oranje.


We zijn klaar met de handpluk. Zijn alle emmers uit de wijngaard!


Hoedje voor de warmte.


Mopperde Marie-Jo dat Paul nou nooit eens normaal op de foto staat (zie blog handpluk)... deze vind ik absoluut fotogeniek :-)


"Toe Marie-Jo, maak je ook een foto van mij?". "Heb ik gisteren gedaan hoor, maar je had het niet in de gaten" zegt Marie-Jo. "Gisteren! Maar toen had ik dat ouwe vestje aan en mijn haren niet leuk. Graag nog een nieuwe foto please" :-)


Koffiepauze.


Mooie petjes (achter mij: Karien en Evert).


Paul even lekker onderuit en een paffie erbij.


Heerlijke lunch op Favori.


Cees voor het eerst op de tractor.


En hieronder nog wat eigen werk...
Ook Karien heeft nog nooit tractor gereden en wil dat graag eens proberen. Roel legt uit welke knoppen en hendeltjes belangrijk zijn en welke niet aangeraakt mogen worden :-)


Even inzoomen op de geconcentreerde gezichten... men kijkt naar de druiven die gelost worden. Van links naar rechts: Henk, Hanneke, Eef, Karien en Wim.


De druiven zijn in de receptie gestort en zijn nu op weg naar de ontsteler.


Vond Cees de handpluk niet zo leuk en maakte ik een grapje over zijn gezicht dat boekdelen sprak... zoals beloofd nu een vrolijke Cees op de foto, samen met Angelique.

3 opmerkingen:

  1. Leuk Vera, maar hiermee houdt het werk niet op. In de cave wacht nog een heel gistingsproces in borrelende cuves met veel werk en aandachtspunten. Laat nou net vandaag, 30 oktober de laatste wijn, die van de handpluk klaar zijn met gisten. En lekker dat ie is !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto's, onze foto's zijn nog niet verwerkt dus die komen nog. Leuk dat je ook nu ook een foto erbij hebt van de zeer voortreffelijke lunch. Die is toch elke keer weer goed verzorgd. Als het bottelen doorgaat in februari zijn wij weer van de partij en hopen we de wijn te proeven van de laatste handpluk. We zijn benieuwd

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wederom mooie foto's en een even mooi verhaal.
    Achteraf moet ik toch bekennen dat ik het meestal leuker vond dan dat ik liet merken.
    Het was een geweldige ervaring en ook nu weer....
    een mens is nooit te oud...

    BeantwoordenVerwijderen