woensdag 3 november 2010

Wandeling naar Brignac-la-Plaine

Het is eind september wanneer ik besluit naar Brignac te wandelen. Vanaf Miège Dame is dat 4,5 km. dat per auto 6 min. duurt als je rijdt zoals de gemiddelde Fransoos rijdt. Eend en ik doen er gezien de steile, smalle weggetjes eens zo lang over. Vandaag blijft Eend thuis want het is prachtig weer en echt de hoogste tijd de camera uit te proberen. Die heeft alleen nog maar de Magnolia in Terrasson gezien. De foto's van de katten rond 'De Plus Belles' heb ik na deze wandeling gemaakt. Ik heb berekend dat ik er zeker 3 uur over zal doen en heb een lunch bij me. Ik ben nog geen 10 min. van huis of ik lig al plat op het weggetje, een graspolletje met bloemetjes te fotograferen dat heel bijzonder, met zijn worteltjes in het asfalt staat. Afijn! Na 2 uur was ik nog niet op de helft en Brignac heb ik dus nooit bereikt. Na foto nummer zoveel stond er plotseling een tekst op de display; battery exhausted. Da's ook wat! Maar eigenlijk ben ik ook wel exhausted! Tijd voor een ligstoel op het terras.
Beetje desolaat huis waar de geelgroene top van de spar prachtig kleurt met het jonge, lichte hout van de luiken.
In de Corrèze heb je prachtige vergezichten.
Mooie oude schuur. Blauw op de luiken is veruit favoriet in Frankrijk. Zacht babyblauw, korenbloemenblauw, lavendelblauw, azuurblauw en turquoise.
Deze Limousinkoeien grazen vandaag nog keurig om de moestuin heen. Een paar dagen later lag de afrastering omver, en stonden de 4voeters tussen de sla.
Niet helemaal geslaagde foto... net te weinig koe in beeld.
Ik houd van oude schuurtjes...
En deze spant veruit de kroon!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten