maandag 1 augustus 2011

Fiene in Frankrijk (1)

Een kijkje in het foto-album van de familie Wijnveen...


Dit is mijn broer Simon Wijnveen, met de 7 maanden oude Fiene op zijn arm.


Hij is getrouwd met Sandra Damkot.


Zittend voor de tent in Castellane, kwam Simon met de volgende uitspraak: "Tsja Fiene... je hebt nu eenmaal geen ouders die gewoon naar Drenthe op vakantie gaan :-) We zijn helemaal met je naar de Provence gereden!
*

Het maakt Fiene niets uit. Als Sofie de giraffe maar meegaat, wil ze overal naar toe :-) Om te laten zien hoe leuk ze het vindt, is ze gelijk op de eerste vakantiedag, 's avonds na de fles van half 8 niet meer wakker geworden voor de late fles. Ze slaapt nu de hele nacht door tot 's morgens half 8. Hoera! Simon & Sandra vinden het geweldig!


Het is zaterdag 23 juli en ik ga naar Castellane. Hier sta ik bij het Lac de Sainte-Croix waar ik grotendeels omheen gereden ben. Het is ontzettend druk op de smalle bergweggetjes, maar gezien het feit dat het één van de beruchte 'zwarte' zaterdagen is, mag ik niet klagen... geen file... alleen erg langzaam rijdend verkeer door de vele campers.
*

Lekker bijkomen voor de tent met Fiene op mijn schoot. De laatste, en eerste keer dat ik Fiene op schoot had, was in februari, 1,5 maand na haar geboorte (30/12/10).
*

Mmmm, wat ruikt ze toch lekker naar baby. Ondertussen luister ik naar het (vermakelijke :-) gesprek tussen de ouders... Sandra: "ze heeft mijn kleur ogen". Simon: "Nee hoor, jij hebt helemaal geen blauwe ogen. Ze heeft mijn kleur ogen" (trots). Sandra (teleurgesteld): "Oh. Vroeger toen ik klein was, schreef ik in allerlei boekjes dat ik blauwe ogen had. Welke kleur zijn ze dan?" Simon: "Wat dacht je van grijs!" Sandra: "Oké, maar ik hoop wel dat ze mijn haren krijgt, en niet de jouwe" :-)


Lekker dik luierkontje :-)


's Middags gaan we naar Castellane. Sfeervol, historisch, en heel veel vakantiegangers.


Terwijl Simon zich vermaakt met de kinderwagen...
*

genieten Sandra en ik van de mooie gevels...
*

en van de wat verlopen gevels... maar die hebben ook hun charme.
*

We horen muziek...


en komen uit op een plein, waar een fanfare speelt.


De vrolijke muziek doet Fiene naar haar voetjes grijpen.

Na een drankje op een terrasje, gaan we terug naar de tent... (wordt vervolgd).

De foto's met een * zijn gemaakt door Sandra Wijnveen-Damkot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten