donderdag 14 juli 2011

Water en stroom... en Wifi

Subtitel: Help Veer aan een heer! :-)

Het is de avond voor Quatorze Juilliet, een Franse nationale feestdag. We (Henk & Hanneke en Paul & Carla) zijn in Bras, waar op het plein voor de mairie (gemeentehuis) een gezamenlijke maaltijd met bal na, werd georganiseerd. Al snel begon de rosé te werken...

Carla (tegen mij): "Ik zie een leuke man voor jou".
Ik (achterom kijkend): "Oh, die. Had ik al gezien. Inderdaad een lekker ding".
Paul (kijkend naar de man met de bruine krullen ): "nou weten we eindelijk jouw smaak".
Ik: "Nou, hij kan ook blond zijn. hoor. Ik heb geen voorkeur".
Ondertussen drinken we nog wat en bekijken alle mensen (ik vooral het lekkere ding).
Hanneke (een half uur later): "die man is getrouwd met de burgemeester" (Bras heeft een jonge, vrouwelijke burgemeester).
Ik: "Ai! Dan blijf ik er maar vanaf! Of zal ik Bras eens een schandaal gaan bezorgen?" :-)

Paul (spot de volgende kandidaat): "Kijk, wat vind je van hem? Regelrecht uit de fitness-studio. Niet verkeerd toch?"
Ik: "Zeker. Mooi gespierd. Mooie kop".
De man komt meerdere keren voorbij, zodat we hem goed kunnen bekijken. Tot hij langs komt met een vrouw aan zijn arm :-( Ook deze kandidaat verdwijnt van de lijst.

Even later zie ik een ontzettend mooie Afrikaan (met gezin) en kunnen we niet anders concluderen dat het dorpje Bras, helemaal niet zo saai is als het lijkt :-)

Dan vindt Henk dat hij ook een steentje bij moet dragen, en vertelt een man die iets verderop aan onze tafel zit, dat ik vrijgezel ben. Prompt komt de man onze kant op. Deze man had ik eerder op de avond met veel bombarie het plein zien betreden. Dit deed hij met zonnebril op. Zowel de bombarie en de zonnebril zijn al fout. Dan zijn lengte (kleiner dan mij) en de vele kilo's (2x mij). Teneinde deze blog wat op te leuken, heb ik geprobeerd in Google/afbeeldingen een portret van de man te vinden. Zoekwoorden: dikke man... dikke man met zonnebril... louche man... gangster. Ik denk dat ik wel duidelijk ben! Dit gaat nooit wat worden!

De man die zich voorstelt als Tony, vertelt dat hij in het buitengebied van Bras woont, en 700 olijfbomen heeft.
Henk (lachend): "Maar Vera, dat is geweldig. Zo van de wijngaard, de olijfgaard in".
Carla: "Ja, maar hij plukt de olijven niet. Wat heb je daar nu aan?"
Ik zucht maar eens diep, en doe er het zwijgen toe. De man, die teruggekeerd was naar zijn kant van de tafel, komt even later terug en doet een nieuwe poging. Hij vertelt dat er op zijn adres water en stroom is. Ik geef geen enkele reactie en Tony druipt teleurgesteld af.

Henk (schaterlachend en lol voor 10): "700 olijfbomen, stroom en water... Vera, wat wil je nog meer?"
Ik: "Wifi, Henk. Wifi is wat ik wil" :-)
De lachsalvo's rollen over de tafel, en Henk die van geen ophouden weet, gaat Tony ook nog vragen of er Wifi is. Waarop Tony een beetje sip antwoordt dat hij dat niet heeft. Ondertussen -hij zag het aas (mij) toch een beetje bijten, door mijn vraag over de Wifi- pent hij wel zijn telefoonnummer op een kladje met de uitleg erbij dat hij altijd in het sportcafé van Bras zit. Waarop Carla en ik elkaar aankijken en deze wijze conversatie sluiten met de woorden: "Dat is wel duidelijk!" (hele dagen het terrasje).

Eindelijk gaat de band spelen en dat doen ze goed! Het nummer is van het bandje Zaz en heet 'Je veux'. Kom in zomerse sferen en beluister onderstaande clip... bij dit nummer troonden Paul & Carla mij mee de dansvloer op, om aan Tony te ontkomen :-)

">">

3 opmerkingen:

  1. ZAZ helemaal geweldig, kom je echt in de stemming!
    Wijntje(s)erbij en laat dan de subtitel maar in werking treden;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie het voor mij, leuk geschreven hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt leuk en origineel die groep. We krijgen zo weer helemaal zin om naar jullie toe te komen.
    Maar zulke leuke straatoptredens zullen er in februari/maart wel niet zijn.
    Wat zijn Carla en Paul trouwe blijvers zeg!
    Doe je hen, Hanneke en Henk onze hartelijke groeten?
    Bedankt voor dit opmerkelijke kijkje in jouw liefdesleven.
    Succes verder, we zien wel wat het geworden is, volgend jaar.
    Groeten,

    Elly en Tijn

    BeantwoordenVerwijderen