dinsdag 31 mei 2011

Hoera! Hanneke is jarig :-)


Hanneke is jarig op 30 mei, dus was het afgelopen zondag weer tijd voor een ouwerwetse barbecue. Vooraf werd er gezellig gebouled. Op het keuvelbankje: Hanneke, Baukje en Wim, met Carla op de voorgrond.


Henk: "een mooie gelegenheid om van die ouwe rosé af te komen. Die van 2008 (met een etiket van 2009 :-) is niet aan te slepen, maar die van 2007 raak ik aan de straatstenen niet kwijt.


Maar ik ken mijn pappenheimers... ik schenk ze eerst de nieuwe van 2010, die erg lekker is, en wat later op de avond, wanneer de wijn goed in de man is, schenk ik die van 2007" :-)


"Waar blijft het vlees! We lusten wel een hapje!"










Henk praat met Jan Pieter over de rosé. Ik moet van de zalmspiesjes af, want de chipolata's zijn klaar.











Ben is vanavond barbecue-meester en doet dat met veel plezier :-)











Wim: vallen we daar met de neus in de boter; de dag na aankomst al een feestje :-) Aan tafel: de zussen Anneke en Wil, en uiterst rechts Marijke.


Baukje serveert een taart die ze zelf heeft gemaakt, en we zingen 'lang zal ze leven'.




De taart is naar een Engels recept, en heet 'Fruit Summer Pudding'. Er gaat allerlei rood zomerfruit in, en oud brood. Het smaakt verrukkelijk!


Jammer, 'de toet' is bijna op.


Na afloop boulen we vrolijk verder... nou ja, de heren dan! Wim, Roel en Jan Pieter maken de dames (Baukje, Helena en ik) tot 2 maal toe helemaal in :-( Het 3de potje spelen we maar weer gemixed, zodat iedereen straks lekker slapen kan :-)

En mensen die denken: hé, de 4 uit Vlaardingen zijn weer op Favori (hun 4de jaar), maar waar is Peter? Hij heeft deze foto's gemaakt.

Tot slot nog een huishoudelijke mededeling: de rosé van 2007 gaat in de aanbieding. Betaalde je eerder €15,- voor 1 doos (6 flessen)... nu krijg je voor hetzelfde geld er 2! De prijs per doos wordt €10,- En nu met z'n allen maar flink aan de rosé, zodat we volgend jaar weer kunnen bottelen :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten