zaterdag 2 oktober 2010

Een koe met kanker

Prachtig Noors Roodbont. HEorSHE rechts, en Ibbel links.

Voor wie al langere tijd de bessakergardblogspot niet meer heeft bekeken... hier de link van mijn één na laatste blog, tevens afsluiting van deze blogspot, geschreven naar aanleiding van het 4H-kamp dat afgelopen zomer in Bessaker werd gehouden.

De 5-delige serie over de keizersnede die 4 uur duurde, werd opgemerkt door Vetsweb, een site voor veeartsen wereldwijd. Zij kwamen met het voorstel een compilatie van deze serie te maken. Na enig nadenken ging ik akkoord, maar stelde wel de betreffende veearts in Bessaker op de hoogte. Afijn! Hoe gaat het spreekwoord ook alweer? Het is beter geen slapende honden wakker te maken! Dat is dus ook echt zo. Terwijl ik alleen maar de veearts de kans wilde geven, correcties aan te brengen. Ik kreeg een nare mail terug, met de waarschuwing dat hij me aan zou klagen, wanneer zijn naam en foto's met hem erop, gepubliceerd zou worden. Tsjonge zeg! Zijn naam kwam er niet in voor, en de foto's heb ik bij laten snijden. Zie hier het resultaat.

Afgelopen week plaatste 'Boerderij' opnieuw een blog over HEorSHE (mijn eerste koekalf in Noorwegen, de bovenste foto), namelijk de blog 'een koe met kanker'. Net als de vorige blog, heeft ook deze een happy end. In deze blog vind je de link van een reportage, waar onderstaande foto uit komt. Lezers die niet willen weten, hoe het stukje vlees op tafel komt, kunnen beter niet kijken! Er is op de site van 'Boerderij' behalve positief, ook erg negatief op gereageerd. Zelfs iemand die het abonnement op gaat zeggen, omdat deze reportage volgens hem niets te maken heeft met de moderne landbouw! "Tsjonge", zeg ik voor de 2de keer. Wat een belachelijke reactie! Noodslachtingen zijn in Noorwegen een dagelijks terugkerende standaardprocedure. Hiermee beweert hij dus dat Noorwegen geen modern land is, wat landbouw betreft. Een discussiepunt!

Yummie!

2 opmerkingen: