woensdag 20 juni 2012

Koeien, geiten of toch weer druiven? (2)


Op 'Boerderij' is nu eindelijk de laatste blog te lezen over de sollicitatieronde door Frankrijk. De blog eindigt met: 'Hoera. Ik ga terug naar Noorwegen!' Ik ging half februari inderdaad terug naar Noorwegen en heb 4 maanden op de boerderij van Maarten en Wilma gewoond en gewerkt. Ondanks de prachtige plek en de lieve mensen, kon ik m'n draai niet helemaal vinden. Half mei was ik in Nederland en kwam tot de conclusie dat ik alleen daar me thuis voel. Dat was vroeger wel anders... toen voelde ik me overal thuis! Maar er is de afgelopen jaren teveel gebeurd... op de één of andere manier zal dat aanpassingsvermogen wel beschadigd zijn. Het is tijd om naar huis te gaan! 

Ik ging solliciteren bij een bedrijf in het zuiden des lands en ben aangenomen. Omdat de baan onder voorbehoud is van enkele contracten die eind dit jaar getekend moeten zijn, laat ik nog even in het midden welk bedrijf en wat voor baan. Een klein tipje van de sluier: als het allemaal doorgaat, kan ik het 3de deel schrijven van 'koeien, geiten, of toch weer druiven?' :-) 

Ik ben nog een paar weken in Noorwegen en ga half of eind juli terug naar Nederland (wordt vervolgd). 


De foto's zijn gemaakt door Ben Brunnekreef. Mooi, zo'n druifje in wording!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten