dinsdag 6 september 2011

Sil en Lommel op vakantie

Sil de Abessijn en Lommel de Siamees vertellen:


Zo ben je thuis nog druk aan het werk... we lopen hier op het dak van de cave en inspecteren de tuin... en zo moet je mee op vakantie! We zagen als een berg op tegen de autorit. De herinnering aan de vorige rit, die van de Dordogne naar Favori, zullen we nooit meer vergeten! Door het noodweer duurde die maar liefst 12 uur. En het was maar 660 km! En dat in die lawaaiige stinkEend :-( Gelukkig rijden we nu maar 430 km. en ook gelukkig, in een normale auto.


Lommel: "Stilstaand zijn auto's nog leuker! Vooral met een canvas dak. Zo in het zonnetje is het wel uit te houden :-) Dat het dak door mijn buikhaartjes één groot wit tapijtje werd, boeide mij niet zo. En Veer maar mopperen. Die hoopte dat de wind ze eraf zou blazen, wat niet zo was :-(


Tja, dit was dus ons onderkomen op de camping. Een normaal mens huurt een tent of huisje, maar Veer vond dit wel grappig! Wij ook wel, alleen stikte het buiten van de herfstmijt. Van die akelige beestjes die onze oren inkropen. Konden we gelijk naar de dierenarts voor zalf en druppels. Ellendig, zo'n microscoop in je pijnlijke jeukende oren :-( En Veer zag ook rood van de bulten... op hele vervelende plaatsen!


Vanaf het dak zag ik hoe Sil een slang ving. Wel meer dan een meter lang. Tsjonge, wat een joekel zeg! En Veer maar roepen: Sil laat los, nu! Laat los! Zenuwachtig keek ze toe hoe Sil het beest door het gras trok. Hij had 'm vast, net achter zijn kop. Je zag de ogen van de slang naast de bek van Sil. Het zag er angstig uit. Als het maar geen adder is, want die zijn giftig. Gelukkig liet Sil de slang los... meteen tilde Veer Sil op, zodat de slang kon ontsnappen. Later bleek dat het een ringslang was. Die zijn niet giftig".


Sil moppert: "Ik mag ook nooit wat! Voor straf ga ik hele dagen in het sanitairgebouw zitten. Bovenin op het balkenstelsel, boven de wc's en douches... lekker naar de mensen kijken :-) En 's avonds kom ik niet naar huis. Veer moet mij maar ophalen... in het stikdonker met een zaklantaarn!"


Lommel: "ik ben nu 5 jaar en voor het eerst van mijn leven ving ik een muis! Maar al snel was ik 'm weer kwijt. Shit wat is dat moeilijk!


"Natuurlijk pakte Sil 'm af. Echt flauw! Wanneer hij zijn prooi laat ontsnappen, mag ik er ook niet aankomen... zelfs niet naar kijken. Dan gaat het van: gggrrrr!"


Ik ben erg boos op hem...


En ga weer terug het dak op!


Veer: "lieve loense Lommel... jij vangt heus nog wel een keer een nieuw muisje!"

1 opmerking:

  1. Leven als god in frankrijk!!
    Lommel en Sil voldoen hier voor de volle 100% aan!!
    Compleet ingeburgerd die 2, zelfs tijdens een vakantie weten ze zich te vermaken;-)
    Enne volgens mij is hun baasje er ook even lekker tussenuit geweest!!!
    Wederom leuke blog Veer!!


    Liefs Ed

    BeantwoordenVerwijderen