donderdag 23 december 2010

Gevaarlijke Franse wegen! (1)

Met deze spannende titel sluit ik wat 'Boerderij' betreft het jaar af. Het 2de deel met de bijbehorende foto-reportage zal tussen kerst en oud en nieuw verschijnen. De foto's zijn gemaakt bij Libbe en Corrine van Dijk, de eigenaren van Le Rideau in Zutphen, waar ik bijna 5 jaar heb gewerkt. Hun huis staat in Le Grand Bougnat (Saint Marien) en is ruim 250 jaar oud. Oorspronkelijk is het gebouwd voor de jacht. De eigenaren stamden uit een rijke familie en woonden aan de Ivoorkust. Later zijn ze in Le Grand Bougnat gaan wonen, en werd het huis verbouwd tot woonhuis. Ik heb er een nachtje gelogeerd, en vandaar uit, reed ik naar de tuinen van Drulon (daarover later meer) met bijbehorende boerderij. De trip met de Eend ging niet helemaal van een leien dakje... het was een heftig weekend, te lezen in de 2 blogs!

Op de foto's zie je me aan de borrel met Hanneke (een zus van Corrine) en Jappie. Je ziet Libbe en Corrine gezellig kokkerellen, terwijl de rest in de salon zit te lezen of tv te kijken. En de 3 zussen Gerha, Corrine en Ineke op een bankje. De prachtige blauw gebloemde gordijnen zijn van het Franse merk Boussac en komen natuurlijk van Le Rideau.



1 opmerking:

  1. Hoi Vera!

    Eindelijk gelukt om een reactie hier te plaatsen!

    Leuk blog!!! Voor jou natuurlijk de allerbeste wensen in 2011!!!
    Fam. van Dijk

    BeantwoordenVerwijderen