vrijdag 24 februari 2012

Het laatste knipje!

Donderdag 26/1 heb ik voor het laatst gesnoeid. Dat is al zowat een maand geleden. En dan nu pas de foto's erop! Dat krijg je dus wanneer je een vakantiehuisje zonder internet huurt :-( Dat was in Nederland waar ik bijna 3 weken ben geweest. Waar ik nu ben? In Noorwegen bij Wilma en Maarten van Pinxteren die met hun dochtertjes Joni (5) en Walty (3) in de buurt van Trondheim wonen. Het hele verhaal ga ik nu niet vertellen. Het staat allemaal in een blog die te zijner tijd op 'Boerderij' geplaatst zal worden. Het vervelende is wel dat 'Boerderij' en het Agrarisch Dagblad hun sites hebben samengevoegd en enkele kinderziektes aan het wegwerken zijn. De afgelopen week zijn er nauwelijks nieuwe buitenlandblogs geplaatst. Ik heb er 4 ingeleverd die vóór de blogs over de sollicitatieronde geplaatst zullen worden. Het duurt dus nog even...


Half januari mocht ik Cees de fijne kneepjes van het vak bijbrengen. We begonnen 's morgens altijd met temperaturen rond de nul, maar tegen 10en stonden we meestal alleen in een trui te snoeien. 's Middags gaf de thermometer vaak al 20 graden aan. Vanaf half november hebben we alle dagen zon gehad :-)


We hebben ontzettend geboft met het weer... we (Marijke & Ben en ik) zijn zaterdag 28/1 naar Nederland gereisd en de dinsdag erop werd het in de Provence toch nog winter. Er viel een dik pak sneeuw. En nee, natuurlijk heb ik niet Ben zijn oor eraf geknipt :-) En nee, Ben slaat Marijke niet! Het is de gevreesde wijngaardvlieg die voor het dikke oog heeft gezorgd :-(


Deze blog gaat niet alleen over afscheid nemen. Favori heeft er ook weer een nieuwe bewoner bij. Hanneke heeft haar samen met Marijke opgehaald in het buitengebied van Besse sur Isole. Wie mag dat in vredesnaam wezen?


Het is Poeke, een Border Collie pup die onder de caravan van een schaapsherder is geboren.


Hanneke kon kiezen uit 2 Poekes. Poeke is een samensmelting van Pedoe en Puck. Ook was Poeke een troetelnaampje voor Pedoe. Beide honden zijn afgelopen zomer ingeslapen. Hanneke koos de pup die het meest op Pedoe lijkt.


De beide ouders van Poeke gaan iedere dag met de herder op pad.


Wat lief. Hanneke twijfelt geen seconde. Marijke vertelde later dat zij de andere pup wel mee had willen nemen :-)


Hier zit Poeke nog in de bench bij Henk en Hanneke in de woonkamer...


en hier maakt ze kennis met Kiba die de nieuwkomer direct heeft geaccepteerd. Ook TchinTchin vond een vrouwtje erbij, geen probleem.


Poeke is niet voor de poes!


Lucy de kip is niet meer :-( Hier nog op de foto samen met 1 van de 5 Favorikatten, die voor mijn huisje heerlijk van de laatste zonnestralen lag te genieten. Jammer van Lucy. Ze was als enige kip uit een toom van 10 aan de steenmarter ontsnapt. Gezien Poekes jagerskwaliteiten denk ik niet dat Hanneke nog weer nieuwe kipjes gaat kopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten