zondag 5 februari 2012

Fête Saint Marcel (4) de zegening


De allerkleinsten lopen mee.


Nog meer mooie kostuums.


Het wachten is op de os die voorbij zal komen. Vanaf een soort bordes bij de bibliotheek kan ik het goed overzien.


Ben zoekt de fotograaf :-)


Marijke krijgt maar geeen genoeg van de mooie kostuums. Of ze ziet de os aankomen, en steekt haar duim daarom op.


Daar is ie dan. Een mooie Saler. Zelfs de klauwen zijn beschilderd.


De os wordt naar de heilige Marcel geleid.


Balancerend in een plantenbak, met de hulp van een galante Fransman, hoop ik op die ene geweldige foto. Een beetje pech heb ik wel; voortdurend hangt er een vlag voor de kop van de os. De capriolen van de Fransman en mij, kost de gemeente wel een plant :-)


Achter me staan deze ruiters.


Ook hier een vlagritueel. Dan spreekt een priester de zegening uit.


De stier wordt weggeleid.


Yes! Dit is 'm! Die ene geweldige foto! Bij het verlaten van het kerkplein worden de capriolen in de plantenbak toch nog beloond :-) De os begint aan een 2de optocht door het stadje (ga naar deel 5 voor het vervolg op zondag).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten