dinsdag 22 maart 2011

Kiba vertelt: lentekriebels


Hallo lieve mensen! Was ik de vorige keer een beetje triest en vertelde ik over allerlei dooie beestjes... deze keer alleen maar blije dingen. Nou ja, behalve dan het feitje dat mijn partner TchinTchin ook deze keer geen puppies zal krijgen :-( Maar ik vind dat niet mijn schuld! Er zaten 'van achteren' van die stekelige vruchtjes in haar vacht geklit (dat onkruid waar de mensen ook zo op mopperen als het metershoog boven de wijnstokken uitgegroeid is). En pijn dat het deed als ik weer eens op TchinTchin sprong! Tsja! Geen puppies dus. Nu maar hopen dat de volgende keer, wanneer TchinTchin weer 'haar periode' heeft, er dan geen onkruid met zere vruchtjes in de wijngaard zal groeien :-)

De afgelopen dagen was het hier stralend weer. De mensen hadden het over lentekriebels. Die krijg ik ook wanneer ik de 10 kleine kuikentjes hoor piepen. Ze zitten in een doos in de jachtzaal en ik mag er niet bij van het vrouwtje. Dat is maar goed ook! Je kan er zo heerlijk in happen!


Tot slot vind je hier 8 mooie foto's om nog meer lentekriebels van te krijgen. En de foto hieronder, gemaakt door Ellie tijdens het snoeien, mag er ook wezen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten